Date: Oct 7, 2016 8:24 PM
Author: Steve B
Subject: [Snark]  Más drama de la pizza

I apologize for posting in English. I have no excuse for not being fluent in Spanish, but I'm not. Snark is the only troll free math discussion group of which I am aware.
1) A, B and C are sharing a pizza. Each will make 1 cut from the center of the pizza to it's circumference. A will make his cut first, followed by B, then C. A will then select the slice he wants, followed by B and C. C hates B and will make his cut so as to minimize B's share of the pizza, even that results in less pizza for him. B is aware of that. How should B make his cut to maximize his share of the pizza?
2) Same scenario as above, except that there is no restriction on B's cut other than that it must be smooth (has a differential defined at all points) and that it be made without lifting the knife.

>From Google Translator, slightly edited to remove the more ridiculous errors: (Desde Google Traductor, con pequeñas modificaciones para eliminar los errores más ridículos)
Me disculpo por publicar en Inglés. No tengo ninguna excusa para no ser fluida en español, pero no lo soy. Snark es el único grupo de discusión matemáticas libre troll de la que soy consciente.

1) A, B y C están compartiendo una pizza. Cada uno hará 1 corte desde el centro de la pizza para el mismo de la circunferencia. A hará su corte en primer lugar, seguido de B, a continuación, C. A continuación, seleccione el sector que quiere, seguido de B y C. C aborrece B y hará su corte con el fin de minimizar la proporción de la pizza de B, ni siquiera eso resultados en menos de pizza para él. B es consciente de ello. ¿Cómo debe hacer su corte B para maximizar su parte de la pizza?

2) El mismo escenario que el anterior, excepto que no hay ninguna restricción en B de cortar aparte de eso, debe ser suave (tiene un diferencial definida en todos los puntos) y que se haga sin levantar el cuchillo.

Steve Brian